Hostel Świebodzki – rodzinny nocleg w centrum Wrocławia

Sprawdzone noclegi są na wagę złota, szczególnie jeśli podróżuje się z dziećmi. Po naszej niedawnej wycieczce do Wrocławia mogę wam polecić hostel, w którym się z dziećmi zatrzymałam. Świetnie położony, z akceptowalnymi cenami i – co ważne – czekający na rodziny z dziećmi. Hostel Świebodzki mieści się w budynku starego dworca kolejowego, co było nie lada atrakcją dla mnie. Jeśli czytacie tego bloga to powinniście wiedzieć, że lubię industrialne klimaty i z chęcią odwiedzam miejsca „z przeszłością”. Stacja Wrocław Świebodzki mieściła się przy najstarszym do dziś zachowanym dworcu kolejowym (1842 r.). Do 1991 r. zatrzymywały się tam pociągi, później infrastruktura została, ale ruch kolejowy został zatrzymany. Dziś poza hostelem w okazałym budynku dworca mieści się słynne Kolejkowo (będzie wpis), Dom Strachów (tam nie byliśmy), restauracja, kilka biur, a w niedzielę odbywa się tam ponoć największy we Wrocławiu targ. No i jest hostel. Podzielony na dwie części – w jednej są pokoje „economy„, w drugiej „de lux„. My zatrzymaliśmy się w tych drugich, w apartamencie z widokiem na stare tory. Dla mnie bomba! I choć początkowo dzieci były zawiedzione, bo nie było piętrowych łóżek (chyba do końca życia będą nam wypominać, że mają „nudne” łóżka), już po chwili okazało się, że hostel jest super i nie zamierzają wychodzić. Wszystko dzięki temu co znalazły na najwyższym piętrze dworca. Ale zacznijmy od początku.

Hostel Świebodzki – świetne położenie

Hostel Świebodzki położony jest w centrum Wrocławia. Z dziećmi na rynek szłam ok. 15 minut, mniej więcej tyle samo zajęłaby nam trasa na dworzec kolejowy, gdybyśmy nie mieli kilku przystanków (park, krasnale, lody i zrobiły się… dwie godziny). Z dworca bez problemów można dojechać tramwajem (nr 31, przystanek odjeżdża z tyłu dworca PKP), wysiada się tuż przy Dworcu Świebodzkim, w którym znajduje się hostel.

W pobliżu hostelu jest kilka barów mlecznych/knajpek z jedzeniem, dzięki czemu nie byliśmy skazani tylko na kanapki (mogłam oczywiście coś ugotować, ale kto by myślał o pichceniu, gdy czeka tyle rzeczy do zobaczenia). Jeśli jednak zdecydowalibyście się na gotowanie na miejscu, wszystko co potrzebne jest dostępne. My w naszych pokojach mieliśmy aneks kuchenny (lodówka, blat, zlew, mikrofalówka, czajnik, naczynia i sztućce), na korytarzu była ogólnodostępna kuchnia.

Minusem centralnego położenia hostelu jest brak dedykowanego hostelowym gościom parkingu, miejsc trzeba szukać przed budynkiem dworca i przy pobliskich ulicach (my byliśmy od poniedziałku do środy i wtedy na parkingu przed budynkiem ścisku nie było). Nam to jednak kompletnie nie przeszkadzało, bo przyjechaliśmy pociągiem, jednak jeśli wybieracie się do Wrocławia samochodem, warto przejrzeć sobie okolicę pod kątem ew. miejsc postojowych.

Hostel Świebodzki – atrakcyjny dla dzieci

Nie skłamię jeśli napiszę, że ciężko mi było dzieci skłonić do wyjścia z hostelu. Wszystko przez salę zabaw urządzoną na najwyższym piętrze hostelu. Nowiutka, bezpieczna, kolorowa, i Antek, i starszaki znalazły w niej coś dla siebie. Do dyspozycji dzieci jest basenik z kulkami, dwie zjeżdżalnie, huśtawka (!), puzzle, gry planszowe, zabawkowa kuchnia i inne drobniejsze zabawki. Miejsce do zabawy jest częścią większego pomieszczenia z aneksem kuchennym i stolikami. Kiedy moja trójca się bawiła, ja mogłam w spokoju wypić kawę (ciepłą!) i trochę popracować. Sala zabaw uratowała mi życie, gdy cudowne słońce jakim przywitał nas Wrocław zamieniło się w ulewny deszcz. Wtedy też doceniłam, że w tym samym budynku mieści się Kolejkowo.

Hostel Świebodzki – wygodny dla rodzin

Hostel Świebodzki jest nowy i to widać. Czyste pokoje, ładne, zadbane wnętrza, ciekawy wystrój. Wszystko to sprawia, że po prostu chciało się w nim przebywać.

Dodatkowo można odczuć, że obiekt jest prowadzony właśnie z myślą o rodzinach. O sali zabaw, przez którą ciężko jest wyjść na spacer, ale dzięki której nie ma dramatu w niepogodę (sprawdziłam) już pisałam. Do tego dostępne są krzesełka do karmienia i łóżeczko turystyczne (co prawda ja nie miałam, bo Antek i tak z takich cudów nie korzysta, ale zaproponowano mi je w recepcji).

Jedynym minusem jest brak windy (co jest zrozumiałe w zabytkowym budynku jakim jest dworzec). Nasz pokój był na pierwszym piętrze, więc wózek zostawialiśmy na dole, beż żadnych obaw, bo drzwi wejściowe były zamykane (każdy gość otrzymuje kod do drzwi). Wiedząc jednak o wszystkich opisanych tu zaletach, bez problemu przymknęłam na to oko.

* * *
Hostel Świebodzki, Plac Orląt Lwowskich 20B, 53-605 Wrocław, www.swiebodzkidelux.pl

My zatrzymaliśmy się dokładnie w tym pokoju.

1 Comments

1. My nocowaliśmy w Modern Hostelu na Sikorskiego. Też bardzo dobre warunki i ścisłe centrum – wszędzie było blisko 🙂